Project Description

Amb diferents tècniques manuals, electroteràpia i exercicis terapèutics, tractem a persones afectades per diferents problemes orgànics amb l’objectiu de curar, prevenir o recuperar les més diverses patologies i millorar així la salut del pacient.

La massoteràpia és una tècnica pròpia i integrada dins de la fisioteràpia i es pot definir com l’ús de distintes tècniques de massatge amb fins terapèutics, per al tractament de malalties i lesions.

La massoteràpia engloba tècniques com el massatge terapèutic, el massatge transvers profund, el drenatge limfàtic manual terapèutic, l’alliberament miofascial, el massatge esportiu, el criomassatge, el massatge del teixit conjuntiu, el massatge del periosti, tècniques neuromusculars o el massatge de Dicke entre altres.

Entre les lesions o malalties que es poden tractar amb tècniques de massoteràpia, trobem: contractura muscular, tendinopatia, radiculopatia, limfedema, esquinç, ruptura de fibres, fractura, espasme, alteracions psicosomàtiques, atrapaments miofasciales, algodistròfia simpàtic reflexa, lesions esportives, etc.

La massoteràpia sempre ha d’aplicar-se baix prescripció mèdica a les mans d’un fisioterapeuta.

L’electroteràpia és una disciplina que s’engloba dintre de la fisioteràpia i es defineix com l’art i la ciència del tractament de lesions i malalties per mitjà de l’electricitat.

Actualment, la tecnologia ha desenvolupat nombrosos aparells sanitaris per a l’aplicació de la electroteràpia sense córrer riscos d’efectes secundaris, como els TENS ( estimulació nerviosa elèctrica transcutànea ) o els ENS (estimuladors d’alta o baixa freqüència), etc.

Els principals efectes dels diferents corrents de electroteràpia són:

• Anti-inflamatori.
  • Analgèsic.
  • Millora del trofisme (nutrició dels teixits).
  • Potenciació neuro-muscular.
  • Tèrmic, en el cas de electroteràpia d’alta freqüència.

S’aplica en processos dolorosos, inflamatoris múscul-esquelétics i nerviosos perifèrics, així com en atròfies ( disminució de la força muscular ) i lesions musculars i paràlisis.