Serveis

Diptic Pilates foto 1
Pilates Pilates

Pilates

El Mètode Pilates és un sistema d’entrenament físic inventat durant la Primera guerra mundial per l’alemany Joseph Pilates basant als seus coneixements de diverses especialitats com la gimnàstica, la traumatologia, el ballet o el ioga.

Se centra en la postura dels músculs centrals que ajuden a mantenir l’equilibri del cos i que són essencials per a mantenir la columna vertebral. En particular, els exercicis de Pilates ensenyen a ser conscients de la respiració i l’alineació de la columna i enforteixen els músculs interns del tors que són importants per evitar dolors d’esquena.

Tot i que el mètode Pilates s’ha desenvolupat i ha donat lloc a una gran quantitat d’estils i aplicacions diverses, existeixen uns principis fonamentals que sempre han d’estar presents:

• Alineament
  • Centralització
  • Concentració
  • Control
  • Precisió
  • Fluïdesa
  • Respiració

Els exercicis es basen en moviments controlats, molt conscients i coordinats amb la respiració, amb la finalitat de crear un cos harmoniós, coordinat, musculat i flexible. Mitjançant la seva pràctica, la ment va prenent consciència de les capacitats, limitacions, fortaleses i debilitats del cos per tal de millorar l’estat físic i mental. És un esport molt tècnic, on la correcta execució dels diferents elements que componen cada exercici és més important que el nombre de repeticions o sèries.

Diatermia
Diatèrmia Diatèrmia

Diatèrmia

És un tractament no invasiu i sense provocar dolor.
Disminuïm el temps de recuperació de les lesions.
Gràcies a un sistema de radiofreqüència es genera una corrent elèctrica, que provoca una estimulació cel·lular i disminució del dolor.
A través d’estimular els teixits es genera una vasodilatació i té un efecte analgèsic i de regeneració cel·lular.
S’utilitzen diferents electrodes, tant capacitius com resistius, amb una doble freqüència de 500/800 kHz.
Tenim la diatèrmia més avançada MEDESTEC, sistema patentat, un mètode únic en el mercat.
Actuem tant a nivell músculo – esquelètic com estètic.

fisio-recuperacio-3
Fisioteràpia pre i post operatòria Fisioteràpia pre i post operatòria

Fisioteràpia pre i post operatòria

Amb diferents tècniques manuals, electroteràpia i exercicis terapèutics, tractem a persones afectades per diferents problemes orgànics amb l’objectiu de curar, prevenir o recuperar les més diverses patologies i millorar així la salut del pacient.

La massoteràpia és una tècnica pròpia i integrada dins de la fisioteràpia i es pot definir com l’ús de distintes tècniques de massatge amb fins terapèutics, per al tractament de malalties i lesions.

La massoteràpia engloba tècniques com el massatge terapèutic, el massatge transvers profund, el drenatge limfàtic manual terapèutic, l’alliberament miofascial, el massatge esportiu, el criomassatge, el massatge del teixit conjuntiu, el massatge del periosti, tècniques neuromusculars o el massatge de Dicke entre altres.

Entre les lesions o malalties que es poden tractar amb tècniques de massoteràpia, trobem: contractura muscular, tendinopatia, radiculopatia, limfedema, esquinç, ruptura de fibres, fractura, espasme, alteracions psicosomàtiques, atrapaments miofasciales, algodistròfia simpàtic reflexa, lesions esportives, etc.

La massoteràpia sempre ha d’aplicar-se baix prescripció mèdica a les mans d’un fisioterapeuta.

L’electroteràpia és una disciplina que s’engloba dintre de la fisioteràpia i es defineix com l’art i la ciència del tractament de lesions i malalties per mitjà de l’electricitat.

Actualment, la tecnologia ha desenvolupat nombrosos aparells sanitaris per a l’aplicació de la electroteràpia sense córrer riscos d’efectes secundaris, como els TENS ( estimulació nerviosa elèctrica transcutànea ) o els ENS (estimuladors d’alta o baixa freqüència), etc.

Els principals efectes dels diferents corrents de electroteràpia són:

• Anti-inflamatori.
  • Analgèsic.
  • Millora del trofisme (nutrició dels teixits).
  • Potenciació neuro-muscular.
  • Tèrmic, en el cas de electroteràpia d’alta freqüència.

S’aplica en processos dolorosos, inflamatoris múscul-esquelétics i nerviosos perifèrics, així com en atròfies ( disminució de la força muscular ) i lesions musculars i paràlisis.

fisio-esport-1
Tractament lesions esportives Tractament lesions esportives

Tractament lesions esportives

Les lesions esportives més comuns són:

• Lesions musculars (com ara sobrecàrregues, contractures, elongacions i trencaments musculars…)
  • Lesions tendinoses (tendinitis, trencaments de tendó…)
  • Lesions òssies (fractures, traumatismes…)
  • Lesions articulars (luxacions, esquinços de lligaments, luxacions, condropaties, meniscopaties, contusions…)

Escola-d-esquena
Escola d’esquena Escola d’esquena

Escola d’esquena

Mètodes específics per millorar la postura vertebral i aconseguir equilibrar a nivell neuromotriu els raquis, a través de tècniques correctives, estiraments globals musculars, millora de la higiene postural:

hipopressius
Mètode hipopressiu Mètode hipopressiu

Mètode hipopressiu

Són exercicis per reforçar la faixa abdominal i el sol pelvià, que ajuden a prevenir la incontinència orinaria i millorar la qualitat de vida, sobretot en la dona i en el món de l’esport.

Aplicats a l’esport i el fitness ajuden a prevenir patologies del sol pelvià, hernies discals, lesions músculo-esquelètiques, etc.

stretch-3
Streching global actiu Streching global actiu

Streching global actiu

És un mètode d’auto estirament i exercicis eficaços per la prevenció de lesions, el manteniment i la correcció postural. Millora la condició corporal a través d’estiraments actius de tots els músculs, que pertanyen a una mateixa cadena muscular, de manera lenta i suau.
És una eina eficaç per corregir la postura, mantenir la ergonomia en el treball i la vida quotidiana; guanyes elasticitat, millora el rendiment esportiu o artístic i preveu lesions i mals d’esquena.

Schroth
Mètode Schroth Mètode Schroth

Mètode Schroth

És un mètode de correcció tridimensional de la columna, que s’utilitza sobretot en el tractament de l’escoliosi i de desequilibris posturals (hiperlodosi lumbar, dors corbat, dors pla, rectificació cervical, etc.)

puncio-seca2
Punció Seca Punció Seca

Punció Seca

Tractament de fisioteràpia invasiu dels punts de dolor miofacial, bandes tenses d’un múscul.
El tractament es duu a terme introduint una agulla d’acupuntura en el punt gallet miofacial (PGM). La majoria de vegades s’apliquen diverses punxades sense treure l’agulla. S’estableix una pauta d’una sessió setmanal fins a un màxim de 6 sessions.
Amb aquesta tècnica es provoca una inhibició de la contracció permanent del múscul i una alliberació mecànica de la lesió muscular, perquè amb la punció el que s’aconsegueix es una regeneració de les fibres muscular.

Dolor-miofascial-1
Tractament del síndrome del dolor miofascial Tractament del síndrome del dolor miofascial

Tractament del síndrome del dolor miofascial

El síndrome del dolor miofascial (SDM) són el conjunt de símptomes i signes produïts pels punt gallet miofascial (PGM).

Aquests PGM provoquen contractures musculars profundes en una banda muscular palpable. Els tractarem de forma conservadora amb diferents tècniques manuals i en cas de no arribar a una millora, passarem al tractament invassiu: punció seca.